Friday, March 9, 2007

Μανόλης Καρυωτάκης




ΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΛΙΘΟΓΡΑΦΕΙΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 24-30 ΜΑΙΟΥ ενεργό 23/05/2006 (218 αναγνώσεις)

«Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά για μένα που μια θεατρική ομάδα της Πάτρας όπως η «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ» ενταγμένη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Καλλιτεχνικού Προγράμματος «Πάτρα 2006» ανεβάζει στο χώρο της και κυρίαρχα έχει αντιληφθεί πλήρως το νόημα της τραγωδίας του Αισχύλου «Αγαμέμνων», τοποθετώντας την στο σωστό τόπο και χώρο.» είπε μεταξύ άλλων ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Αλέξης Αλάτσης, στην συνέντευξη τύπου που δόθηκε σήμερα στη 1μ.μ στο χώρο του Λιθογραφείου με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει από τις 24 έως τις 30 Μαϊου στον ίδιο χώρο.
Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο σκηνοθέτης της παράστασης Φάνης Δίπλας, γιατί όπως είπε μέσα από την ένταξη της στον θεσμό η ομάδα έχει την δυνατότητα της βοήθειας από διακεκριμένους ανθρώπους στον χώρο, όπως π. χ ο Φίλιππος Κουσταφτής και μπορεί να ανταλλάσσει μαζί τους χρήσιμες απόψεις. Επίσης η ιδιαιτερότητα της «λειτουργίας» των παραστάσεων σ’ αυτήν Ενότητα σε κλειστό χώρο δίνει την δυνατότητα, σύμφωνα με τον ίδιο, μιας διαφορετικής προσέγγισης στην συγκεκριμένη τραγωδία.


Αναφερόμενος στην σκηνοθετική του προσέγγιση ο κ. Δίπλας επεσήμανε ότι κύριο χαρακτηριστικό στο πρώτο μέρος της παράστασης είναι η αναμονή:
«Βρισκόμαστε σ’ ένα τόπο, το Άργος όπου όλοι περιμένουν την είδηση…για την νίκη του 10ετούς πολέμου στην Τροία και την επιστροφή του Αγαμέμνονα. Στον χώρο βρίσκονται μόνο γέροι και γυναικόπαιδα. Ο Αγαμέμνονας στην συγκεκριμένη παράσταση επιστρέφει αλλά δεν πράττει. Είναι το βαρύ όνομα της ισχύος, ο μύθος που μπαίνει στο παλάτι και η Κλυταιμνήστρα τον σκοτώνει υλοποιώντας το μακροχρόνιο σχέδιο εκδίκησης για να τιμωρήσει τον ηγεμόνα για την θυσία της Ιφιγένειας.»


Σύμφωνα με την οπτική του σκηνοθέτη η τραγωδία του Αισχύλου έχει να αναμετρηθεί με το μέτρο (Γιατί πολλοί θνητοί το μέτρο παραβαίνουν, το φαίνομαι από το είμαι προτιμούν).
« Η Κλυταιμνήστρα με τον φόνο του βασιλιά και συζύγου της ξεπέρασε το μέτρο. Βρισκόμαστε στα χρονικά όρια του περάσματος από την μητριαρχία στην πατριαρχία.»


Τον σεβασμό στο τραγικό λόγο επεσήμανε ο κ. Δίπλας, προσθέτοντας ότι τα μόνα καινά στοιχεία είναι η πρόσθεση ποιητικών κειμένων (Καβάφης, ΓΚανάς) και η αφαίρεση του επίλογου με τον Αίγισθο. Αντ’ αυτού στο τέλος της παράστασης οι θεατές μεταφέρονται σε άλλο χώρο και συμμετέχουν παρακολουθώντας ποια θα είναι η άλλη μέρα του δράματος.

Η πρωτοποριακή παράσταση της Θεατρική Ομάδα της Πάτρας «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ», θα παίζεται από τις 24 έως τις 31 Μαϊου στο Λιθογραφείο στις 9:30 κάθε βράδυ. Η τιμή των εισιτηρίων είναι 10 & 15 ευρώ.

Παίζουν οι: Α. Αβδελοπούλου, Δ. Γκλιάτη, Γ. Αγγελόπουλος, Μ. Καρυωτάκης και Φάνης Δίπλας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Νίκος Φλέσσας
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Φάνης Δίπλας
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΣ: Μανώλης Καρυωτάκης
ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Μίρκα Γεμετζάκη
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ: Ισμήνη Σακελλαροπούλου
ΜΟΥΣΙΚΟΣ: Βασίλης Νάκης

Φεύγουσα κόρη

Η Βιομηχανική παρουσιάζει την παράσταση "Φεύγουσα κόρη"

Με οδηγό το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη 'Μια ψυχή' πλέκονται με τους ήχους του κλαρίνου και ξετυλίγονται παραδοσιακά παραμύθια και τραγούδια.

Μια ευτυχής συνάντηση αποτελεί για την Βιομηχανική η συνεργασία της με την σκηνοθέτη και δασκάλα φωνής Μίρκα Γεμεντζάκη της οποίας το έργο είναι γνωστό.

Η παράσταση "Φεύγουσα κόρη" είναι αποτέλεσμα της πολυετούς συνεργασίας της Μίρκας Γεμεντζάκη με την ηθοποιό, μαθήτριά της Ρηνιώ Κυριαζή.

Μέσα από την εξερεύνηση της φωνής, με το μοναδικό τρόπο που προτείνει η Μίρκα Γεμεντζάκη που στόχο έχει να ελευθερώσει τη βαθύτερη ουσία και ρίζα της φωνής του κάθε ανθρώπου, η Ρηνιώ Κυριαζή ανακάλυψε τη σύνδεσή της με τη μουσική της γλώσσας και των τραγουδιών της Ηπείρου από όπου και κατάγεται. Ξεκίνησε ένα ταξείδι αναζήτησης και καταγραφής υλικού παραμυθιών, αφηγήσεων, τραγουδιών, νανουρισμάτων αλλά κυρίως μοιρολογιών.

Μελετώντας την παράδοση του μοιρολογιού δίπλα σε ηπειρώτισσες μοιρολογίστρες που δέχτηκαν να της διδάξουν την τέχνη αυτή ανακάλυψε τη σοφία της αρχέγονης αυτής παράδοσης, ζωντανής ακόμη στη σημερινή Ήπειρο που προσφέρει παρηγοριά καθώς η στιγμή του μεγάλου πόνου μεταφράζεται σε ποίηση.

Σπάνιο υλικό παραμυθιών, νανουρισμάτων, τραγουδιών, μοιρολογιών πλέκεται στον καμβά του διηγήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη 'Μια ψυχή'.

Ο λόγος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και η αυθεντική διάλεκτος των παραμυθιών υποδηλώνουν μουσικά την έκφρασή τους και οδηγούν τον ηθοποιό στην τέχνη της αφήγησης. Η ποιητικότητα και μουσικότητα αποτελούν κοινά σημεία της λαϊκής μας παράδοσης και της υπέροχης γραφής του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Ξεχασμένοι ήχοι και τρόποι ευελπιστούν να φέρουν τον κάθε θεατή κοντά στο δικό του παρελθόν και τόπο.

Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Μίρκα Γεμεντζάκη
Ηθοποιός: Ρηνιώ Κυριαζή
Κλαρίνο: Κωνσταντίνος Ντίμτσος
Κοστούμι: Μανώλης Καρυωτάκης
Φωτισμοί: Φάνης Δίπλας
Φωτογραφίες: Γιάννης Βλασταράς
Έντυπο υλικό: Γιώργος Αγγελόπουλος

Διάρκεια: 60΄

Η Βιομηχανική δραστηριοποιείται από το 2000 στο θέατρο Λιθογραφείον Μαιζώνος

No comments: